Google

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 22.01.2012

Ensimmäinen presidentinvaali käy parhaillaan kuumimmillaan, useimmat lienevät kansalaisvelvollisuutensa jo hoitaneet ja mattimyöhäisilläkin on vielä muutama tunti aikaa.

Artikkelin aiheet: Google, hakutilastot, presidentinvaali
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 20.12.2011

Näin joulun alla olemme päässeet hyvät verkkosivut -blogisarjassamme siihen pisteeseen, että on aika puhua tarkemmin sisällöstä.

Sisältö on jokaisen verkkosivun perusta. Ilman sitä ei edes ole tarvetta sivustolle. Verkkosivujen sisällöstä puhuminen ei siis ole missään muodossa uusi aihealue, mutta inbound-markkinoinnin nousun ja internetin yleisen kehittymisen myötä sana sisältö pyörii yhä useamman markkinoijan huulilla.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 29.11.2011

Saimme reilu viikko takaperin puhelun koskien mahdollisuutta osallistua Lontoossa järjestettyyn Google Engage –tapahtumaan. Aikataulu oli tosiaan kiireinen, koska tapahtuman alkuun oli tuolla hetkellä alle viikko. Pikaisen puhelinrumban jälkeen oli nopeasti selvillä, että Joonaksen ja Timon ei ollut enää mahdollista järjestää aikaa kalentereistaan. Itsellä tämä kuitenkin vielä onnistui aikataulujen uudelleenjärjestelyn jälkeen. Olihan meidän tartuttava tällaiseen tilaisuuteen!

Artikkelin aiheet: Google, Google Plus, Google-mainonta, Mikko
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 17.11.2011

Verkkosivun ei voi sanoa olevan hyvä ilman kävijöitä. Sanotaankin, että verkkosivun testaavat sen kävijät. Verkkosivun omistajan mielipiteellä sivustosta ei täten ole kovinkaan paljon merkitystä.

Miten sitten saatte verkkosivustollenne kävijöitä? Ensimmäinen toimenpide on varmistaa verkkosivustonne löydettävyys. Tämän blogisarjan ensimmäinen osa käsittelee juuri tätä. Sivuston löydettävyyden osaa tänä päivänä lähes jokainen yhdistää Googleen.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 08.11.2011

Google julkaisi eilen Google+ -palvelustaan osion, jossa nyt myös yritykset ja yhteisöt voivat verkottua asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Palvelussa yritysten on mahdollista hyödyntää samoja ominaisuuksia kuin yksityiskäyttäjien tähän mennessä.

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 03.11.2011

Päätin kirjoittaa lyhyen postauksen harhaluuloista, joihin olen viimeaikoina törmännyt jutellessani asiakkaiden kanssa. Lyhyestä virsi kaunis, joten suoraan asiaan:

1. Verkkosivut vievät asiakkaani kauemmas yrityksestäni ja antavat kasvottoman kuvan

Tähän törmään usein. Ajatellaan, että verkkosivuille tuotava hyvä sisältö ja arvokas tieto lopettaa puhelimen pirinän. Näin ei tietenkään asia ole. Verkkosivujen tavoitteena on tuoda asiakas yritystäsi lähemmäs. Asiakkaan luottamus voitetaan antamalla hänelle tietoa, jota hän ei muualta ole saanut.

Artikkelin aiheet: Google, hakukoneet, sisältö, Timo, verkkosivut
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 22.06.2011

"Mikä ihmeen Google+?" Tämän kysymyksen olen itselleni ehtinyt esittää jo useamman kerran viimeisten kahden kuukauden aikana, kun ko. palvelun (Google itse kutsuu sitä vielä projektiksi) nimeen verkon uutisvirrassa tuskin on voinut välttyä törmäämästä. 

Artikkelin aiheet: Google, Google Plus
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 31.05.2010

 

Ennen kuin hakukonemarkkinointi on järkevää käynnistää, on määritettävä tavoitteet, joita kampanjalla halutaan saavuttaa. Tämä riippuu yritysten liiketoiminnallisista tavoitteista ja voi olla esimerkiksi yhteydenottojen lisääminen, verkkokaupan tilausten määrä tai tietyn yksittäisen tuotteen tunnetttuuden kasvattaminen.
 
Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 19.03.2010

Venäjällä Internetin käyttäjät eivät ole yhtä hakukoneuskollisia kuin suomalaiset. Lähes jokainen venäläinen internetin käyttäjä hyödyntää aktiivisesti useampaa kuin yhtä hakukonetta. Useampien hakukoneiden aktiivinen käyttö asettaa haasteita hakukonemarkkinoinnille, sillä markkinointi ainoastaan yhdessä hakukoneessa ei aina riitä. Useampien hakukoneiden hyödyntäminen kampanjoinnissa ei kuitenkaan tarkoita markkinointibudjettien paisumista, sillä samoja avainsanalistoja ja tekstimainoksia voidaan käyttää useissa hakukoneissa.

Subscribe to Google