Hakukonemarkkinointi

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 30.01.2012

Laskeutumissivuilla (eng. landing pages, myöhemmin ländärit) tarkoitetaan usein liidien hankintaan käytettäviä sivuja. Ländäreitä hyödynnetään useimmiten hakusanamainonnassa, uutiskirjeissä ja jälleenmarkkinoinnissa. Laskeutumissivujen päällimmäisenä tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjistä lomakkeiden avulla.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 10.11.2011

Verkkomainonnan kasvaessa on myös konversio-optimoinnin tarve yrityksissä lisääntynyt. Monille vielä kohtuullisen vieraassa digimarkkinoinnin ympäristössä uudet palvelut ja termit sekä niiden hyödyt menevät kuitenkin usein vielä sekaisin. Tällä kertaa pyrinkin avaamaan hivenen konversio-optimoinnin hyötyjä ja käytäntöjä.

Ennen syventymistä nostan kuitenkin palvelun ymmärtämisen kannalta kaksi tärkeää käsitettä. Näin on tehtävä vaikka en alan termejä haluaisikaan liiaksi viljellä.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 08.11.2011

Google julkaisi eilen Google+ -palvelustaan osion, jossa nyt myös yritykset ja yhteisöt voivat verkottua asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Palvelussa yritysten on mahdollista hyödyntää samoja ominaisuuksia kuin yksityiskäyttäjien tähän mennessä.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 13.07.2010

 

Jos yrityksesi tarjoaa tuotteita/palveluita kansainvälisesti, voi kansainvälisen hakusanamainoskampanjan käynnistäminen olla tehokas tapa niin muun viestinnän tukemiseen kuin täysin uusien kävijöiden ohjaamiseen verkkosivullesi.
 
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 31.05.2010

 

Ennen kuin hakukonemarkkinointi on järkevää käynnistää, on määritettävä tavoitteet, joita kampanjalla halutaan saavuttaa. Tämä riippuu yritysten liiketoiminnallisista tavoitteista ja voi olla esimerkiksi yhteydenottojen lisääminen, verkkokaupan tilausten määrä tai tietyn yksittäisen tuotteen tunnetttuuden kasvattaminen.
 
Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 19.03.2010

Venäjällä Internetin käyttäjät eivät ole yhtä hakukoneuskollisia kuin suomalaiset. Lähes jokainen venäläinen internetin käyttäjä hyödyntää aktiivisesti useampaa kuin yhtä hakukonetta. Useampien hakukoneiden aktiivinen käyttö asettaa haasteita hakukonemarkkinoinnille, sillä markkinointi ainoastaan yhdessä hakukoneessa ei aina riitä. Useampien hakukoneiden hyödyntäminen kampanjoinnissa ei kuitenkaan tarkoita markkinointibudjettien paisumista, sillä samoja avainsanalistoja ja tekstimainoksia voidaan käyttää useissa hakukoneissa.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 05.03.2010

Venäjän johtava hakukoneyhtiö Yandex on aloittanut Venäjällä mainosyhteistyön Microsoftin Bing-hakukoneen kanssa. Yandex alkaa näyttää mainosverkostonsa mainoksia Bing:ssä. Yandex tiedotti asiasta blogillaan 9. joukuuta 2009.

Subscribe to Hakukonemarkkinointi