Joonas

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 30.01.2012

Laskeutumissivuilla (eng. landing pages, myöhemmin ländärit) tarkoitetaan usein liidien hankintaan käytettäviä sivuja. Ländäreitä hyödynnetään useimmiten hakusanamainonnassa, uutiskirjeissä ja jälleenmarkkinoinnissa. Laskeutumissivujen päällimmäisenä tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjistä lomakkeiden avulla.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 18.11.2011

Sisällön hakukoneoptimoinnilla (eng. On-Page Optimization) tarkoitetaan yksittäisellä sivulla tehtäviä optimointitoimenpiteitä, joilla parannetaan optimoitavan avainsanan sijoittelua sisältöön ja muihin tärkeisiin elementteihin. Vaikkei on-page optimointi ole ehkä aikaavievin optimoinnin osa-alue, aiheuttaa se usein harmaita hiuksia varsinkin kokemattomimmille sisällöntuottajille. Osittain tästä johtuen kasasin muutaman tärkeän kohdan sisällöntuottajan muistioksi.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 10.11.2011

Verkkomainonnan kasvaessa on myös konversio-optimoinnin tarve yrityksissä lisääntynyt. Monille vielä kohtuullisen vieraassa digimarkkinoinnin ympäristössä uudet palvelut ja termit sekä niiden hyödyt menevät kuitenkin usein vielä sekaisin. Tällä kertaa pyrinkin avaamaan hivenen konversio-optimoinnin hyötyjä ja käytäntöjä.

Ennen syventymistä nostan kuitenkin palvelun ymmärtämisen kannalta kaksi tärkeää käsitettä. Näin on tehtävä vaikka en alan termejä haluaisikaan liiaksi viljellä.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 27.05.2011

Mashable on jälleen julkaissut hauskan infografiikan. Tällä kertaa katsauksessa pureudutaan Twitter-mainonnan historiaan ja vaiheisiin.

Artikkelin aiheet: Infografiikka, Joonas, Twitter
Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 19.03.2010

Venäjällä Internetin käyttäjät eivät ole yhtä hakukoneuskollisia kuin suomalaiset. Lähes jokainen venäläinen internetin käyttäjä hyödyntää aktiivisesti useampaa kuin yhtä hakukonetta. Useampien hakukoneiden aktiivinen käyttö asettaa haasteita hakukonemarkkinoinnille, sillä markkinointi ainoastaan yhdessä hakukoneessa ei aina riitä. Useampien hakukoneiden hyödyntäminen kampanjoinnissa ei kuitenkaan tarkoita markkinointibudjettien paisumista, sillä samoja avainsanalistoja ja tekstimainoksia voidaan käyttää useissa hakukoneissa.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 05.03.2010

Venäjän johtava hakukoneyhtiö Yandex on aloittanut Venäjällä mainosyhteistyön Microsoftin Bing-hakukoneen kanssa. Yandex alkaa näyttää mainosverkostonsa mainoksia Bing:ssä. Yandex tiedotti asiasta blogillaan 9. joukuuta 2009.

Subscribe to Joonas