konversio-optimointi

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 30.01.2012

Laskeutumissivuilla (eng. landing pages, myöhemmin ländärit) tarkoitetaan usein liidien hankintaan käytettäviä sivuja. Ländäreitä hyödynnetään useimmiten hakusanamainonnassa, uutiskirjeissä ja jälleenmarkkinoinnissa. Laskeutumissivujen päällimmäisenä tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjistä lomakkeiden avulla.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne
/ 10.11.2011

Verkkomainonnan kasvaessa on myös konversio-optimoinnin tarve yrityksissä lisääntynyt. Monille vielä kohtuullisen vieraassa digimarkkinoinnin ympäristössä uudet palvelut ja termit sekä niiden hyödyt menevät kuitenkin usein vielä sekaisin. Tällä kertaa pyrinkin avaamaan hivenen konversio-optimoinnin hyötyjä ja käytäntöjä.

Ennen syventymistä nostan kuitenkin palvelun ymmärtämisen kannalta kaksi tärkeää käsitettä. Näin on tehtävä vaikka en alan termejä haluaisikaan liiaksi viljellä.

Subscribe to konversio-optimointi