Mikko

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 09.02.2012

Oletko jo kuullut sosiaalisen median palvelusta Pinterestistä? Jos seuraat edes satunnaisesti jenkkiläisiä verkkomedioita, tuskin ainakaan olet voinut välttyä kuulemasta palvelun nimeä. Myös Suomessa palvelusta on ehditty uutisoimaan jo jonkin verran. Pinterest perustettiin jo muutamia vuosia sitten, mutta sen käyttäjämäärät lähtivät todenteolla kasvuun vasta viime syksynä.

Artikkelin aiheet: Mikko, perjantain piristys, Pinterest
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 09.02.2012

Uutiskirjeen tilausmahdollisuuden käyttäminen sivulla on yksinkertainen tapa kerätä potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja. Aina yhteystietojen keräämiseen ei tarvita isoa täkyä, kuten ilmaista opasta tai tarjousta. Olettaen sisältösi olevan kiinnostavaa ja tuottavan lisäarvoa lukijalle, hän saattaa hyvinkin liittyä postituslistallesi pysyäkseen tietoisena toimialasi tarjonnasta ja sinun osaamisestasi.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 03.02.2012

Joonas kirjoitti aiemmin tällä viikolla laskeutumissivujen suunnittelun perusteista. Lomakkeet ovat erottamaton osa laskeutumissivuja eli ländäreitä, mutta useimmille meistä ne ovat tutuimpia eri sivustojen yhteystieto-, palaute- tai tarjouspyyntösivuilta. Näin lähinnä siksi, että ländäreiden käyttö ja rakentaminen on ollut Suomessa tähän päivään asti vielä melko vähäistä. On kyseessä varsinainen ländäri tai ei, lomakkeen suunnitteluun kannattaa käyttää tovi aikaa.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, lomake, Mikko
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 15.01.2012

Moni yhdistää sanan sisältö vain ja ainoastaan tekstiin. Teksti on toki tärkeä sisällön laji, mutta se toimii harvoin parhaiten yksinään.

Mitä muussa muodossa voit sisältöäsi esittää? Osa vastauksista on päivänselviä, mutta aihetta kunnioittaen listasin muutamia ideoita diaesityksen muotoon tähän alle!

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 11.01.2012

Bloggaaminen on tärkeä, jopa erottamaton, osa inbound-markkinointistrategiaa. Lisäksi huoliteltu yritysblogi on usein juuri se puuttuva palanen muuten keskimäärin staattisilla yritysten verkkosivuilla. Tulen käsittelemään bloggaamista tarkemmin jatkossa, mutta tässä ensimakua siitä, miksi sinunkin yritykselläsi tulisi olla blogi:

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 05.01.2012

Verkkosivujen sisällön on tietenkin muodostettava yrityksestäsi ammattimainen kuva. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ammattislangin eli jargonin viljelyä läpi koko sivuston.

Liialliseen ammattislangin käyttöön "syyllistyvät" useimmiten teknologia- ja b2b-yritykset, joiden asiakkaina ovat toiset yritykset. Tässä ympäristössä toimittaessa unohdetaan usein se, että viestin vastaanottaja on kuitenkin aina ihminen.

Artikkelin aiheet: B2B, hyvät verkkosivut, Mikko
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 20.12.2011

Näin joulun alla olemme päässeet hyvät verkkosivut -blogisarjassamme siihen pisteeseen, että on aika puhua tarkemmin sisällöstä.

Sisältö on jokaisen verkkosivun perusta. Ilman sitä ei edes ole tarvetta sivustolle. Verkkosivujen sisällöstä puhuminen ei siis ole missään muodossa uusi aihealue, mutta inbound-markkinoinnin nousun ja internetin yleisen kehittymisen myötä sana sisältö pyörii yhä useamman markkinoijan huulilla.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 13.12.2011

Sivuston sisäisellä navigoinnilla on suuri vaikutus kävijöiden pitämisessä organisaationne verkkosivulla. Hyvin suunnitellulla navigoinnilla pidätte kävijät sivustollanne pidempään, jolloin he myös kuluttavat enemmän sisältöänne. Epäselvällä navigoinnilla taasen karkotatte kävijät sivustoltanne nopeasti.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Mikko, navigointi
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 08.12.2011

Vaikka Tatamilla teemme töitä digitaalisisen viestinnän parissa, olemme aina painottaneet, että emme mitenkään hyljeksi perinteisiä markkinointiviestinnän kanavia. Hyvän myyntityön merkitystäkään digimarkkinointi ei poista. Tätä asiaa pidämme jopa niin tärkeänä, että olemme maininneet asian sivustomme ”footerissa” läpi koko sivuston.

Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell
/ 05.12.2011

Nyt kun verkkosivuston perustason löydettävyyteen on kiinnitetty huomiota tämän blogisarjan aikaisemmissa kirjoituksissa, on aika siirtyä seuraavaan osa-alueeseen. Tässä käsitellään verkkosivuston ulkoasua ja käytettävyyttä. Perustason löydettävyyteen huomiota kiinnittämällä on sivustonne liikennemäärä lähtenyt jo kasvuun. Seuraavaksi on kiinnitettävä huomiota tekijöihin, jotka saavat mahdollisimman suuren osan tuosta liikenteestä pysymään sivustolla!

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Mikko, ulkoasu

Sivut

Subscribe to Mikko