Timo

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 25.01.2012

Viime blogissa kerroin, miten aktivointielementit saadaan herättämään huomiota. Tämän kertainen kirjoitukseni selventää, kuinka CTA:t tulisi sijoittaa, jotta vierailija varmasti löytää ne oikeaan aikaan. Tämä ei ole ongelma suppeilla sivuilla, mutta laajoilla sivustoilla tähän kannattaa jo kiinnittää huomiota.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 23.01.2012

Kävijä on aina  tarkoitus saada tekemään sivustolla ennalta määrätty toimenpide, tämä on selvää.  Selvää on myös, että aktivointipainikkeet kannattaa sijoittaa hyvälle paikalle, heti nähtäville, jotta kävijä tietää mitä hänen on tarkoitus tehdä seuraavaksi. Muutama keino saa aktivointipainikkeesi toimimaan entistäkin paremmin.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 19.01.2012

Mitä tahansa myytkin, potentiaaliset asiakkaasi haluavat nähdä, miten olette auttaneet nykyisiä asiakkaita ja ratkaisseet heidän ongelmansa. Asiakkaiden suositukset ja referenssikuvaukset luovat luottamusta ja helpottavat asiakasta ostopäätöksen tekemisessä. Tarjouskilpailuistakin selviää usein voittajana yritys, jolla on vakuuttavimmat työnäytteet!

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 12.01.2012

Tätä kirjoittaessa pitää ensimmäisenä todeta, että tällä hetkellä emme Tatamilla ole tyytyväisiä oman sivustomme jakomahdollisuuksiin. Nämä ”viat” tullaan kuitenkin korjaamaan mitä pikimmiten.

Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti, ja paluuta vanhaan ei ole. Nykyään Aku Ankan vanha mainos ”Tunnetko tyyppiä, joka ei ole lukenut Aku Ankkaa?” voidaan muuttaa muotoon ”Tunnetko tyyppiä, jolla ei ole Facebook-tiliä?”.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, SoMe, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 09.01.2012

Mainonta tehdään usein huumorin kautta. Tämä on saanut monet kuvittelemaan, että myös verkkosivuilla otsikoiden pitää olla hauskoja ja erikoisia, ja että erilaisia näppäriä sanontoja kannattaa viljellä pitkin sivustoa. Useita ihmisiä tämä kuitenkin ärsyttää ja liiallinen kikkailu saattaa syödä myös yrityksen uskottavuutta. Ole tarkkana käyttäessäsi huumoria tehokeinona, sillä se on taitein lajeista se vaikein.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 03.01.2012

Sisältöä tulee olla sivuilla runsaasti, mutta määrällä ei voi korvata laatua. Sekä hakukoneet että ennen kaikkea potentiaaliset asiakkaat arvostavat tänä päivänä entistä enemmän sisällön laatua, joten kaiken sisällön lähtökohtana on sen laadukkuus.

Miten laadukasta sisältöä sitten tuotetaan?

  • Sisältö on uniikkia.

    Niin lukijat kuin hakukoneetkin haluavat, että tarjoamasi sisältö ei ole muilta kopioitua ja tarjoaa tietoa mitä muilla ei ole.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, sisältö, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 22.12.2011

Tässä viimeinen kirjoitukseni ennen joulua. Tein siitä tarkoitukselta lyhyen, jotta kiireisimmätkin lahjojen ostajat ehtivät sen lukea. Pakko myöntää, että näin inbound-markkinointi-ihmisenä näistä sisältöasioista voisi kirjoittaa pidempäänkin..

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, sisältö, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 16.12.2011

Flash ja Animaatiot

Flashin animaatiot keräävät poikkeuksetta huomiota, mutta sen käyttöä kannattaa silti harkita aina tapauskohtaisesti. Sen lisäksi, että hakukoneet eivät pysty näitä animaatioita lukemaan, ne ärsyttävät usein myös käyttäjiä. Muistatko sinä ikinä hämmentyneesi päätyessäsi sivulle, jossa musiikki soi ja valot vilkkuvat? Animaatioita voi toki käyttää, kunhan niitä ei ole liikaa ja niillä on selkeä tarkoitus.

Artikkelin aiheet: Flash, hyvät verkkosivut, selaintestaus, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 07.12.2011

Sivuston yhtenäisyys kuulostaa useille varmasti itsestäänselvyydeltä, mutta asia on silti hyvä tuoda esiin. Edelleen silloin tällöin törmään asiakkaisiin, jotka ovat unohtaneet tärkeän lauseen: Yksinkertainen on kaunista. Tällä tarkoitan, että vaikka fonttien vaihto ja värien kanssa leikkiminen tuntuisi kuinka kivalta idealta, siinä mennään metsään oikeastaan joka kerta. Sivustolla oleva vierailija tulee saada flow-tilaan, jossa sivujen selailu tapahtuu kuin itsestään, ja tähän ei päästä mikäli käyttäjä päätyy joka kerta erilaiselta näyttävälle sivulle.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki
/ 21.11.2011

Tatami etsii huipputyyppiä tiiminsä vahvistukseksi. Tarvitsemme lisäresurssia verkkosivujen teknisessä suunnittelussa ja toteuttamisessa. Tulet työssäsi kehittämään asiakkaille räätälöityjä verkkosivuratkaisuja, joiden suunnittelu lähtee aina asiakkaan tarpeiden kartoittamisesta.

Hakemamme osaaja hallitsee yleisimmät ohjelmointikielet sekä omaa kokemusta käytetyimmistä julkaisujärjestelmistä. Tietämys teknisestä hakukoneoptimoinnista katsotaan eduksi, muttei ole välttämättömyys. 

Artikkelin aiheet: Rekry, Timo

Sivut

Subscribe to Timo