maaliskuu 2010

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne / 19.03.2010

Venäjällä Internetin käyttäjät eivät ole yhtä hakukoneuskollisia kuin suomalaiset. Lähes jokainen venäläinen internetin käyttäjä hyödyntää aktiivisesti useampaa kuin yhtä hakukonetta. Useampien hakukoneiden aktiivinen käyttö asettaa haasteita hakukonemarkkinoinnille, sillä markkinointi ainoastaan yhdessä hakukoneessa ei aina riitä. Useampien hakukoneiden hyödyntäminen kampanjoinnissa ei kuitenkaan tarkoita markkinointibudjettien paisumista, sillä samoja avainsanalistoja ja tekstimainoksia voidaan käyttää useissa hakukoneissa.

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne / 19.03.2010

Yandex on Venäjällä selvä markkinajohtaja 58,3 prosentin markkinaosuudella. Yandexin jälkeen suurimpia hakukoneita ovat Google 23,0%, Mail.ru 10,2% ja Rambler 3,8% markkinaosuuksilla.

Vaikka hakukoneiden markkinaosuuksissa on selviä eroja, käyttävät venäläiset aktiivisesti useampaa hakukonetta.

Artikkelin aiheet: Hakukoneet Venäjällä
Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne / 05.03.2010

Venäjän johtava hakukoneyhtiö Yandex on aloittanut Venäjällä mainosyhteistyön Microsoftin Bing-hakukoneen kanssa. Yandex alkaa näyttää mainosverkostonsa mainoksia Bing:ssä. Yandex tiedotti asiasta blogillaan 9. joukuuta 2009.