tammikuu 2012

Käyttäjän Joonas kuva
Joonas Rinne / 30.01.2012

Laskeutumissivuilla (eng. landing pages, myöhemmin ländärit) tarkoitetaan usein liidien hankintaan käytettäviä sivuja. Ländäreitä hyödynnetään useimmiten hakusanamainonnassa, uutiskirjeissä ja jälleenmarkkinoinnissa. Laskeutumissivujen päällimmäisenä tarkoituksena on kerätä tietoa käyttäjistä lomakkeiden avulla.

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 25.01.2012

Viime blogissa kerroin, miten aktivointielementit saadaan herättämään huomiota. Tämän kertainen kirjoitukseni selventää, kuinka CTA:t tulisi sijoittaa, jotta vierailija varmasti löytää ne oikeaan aikaan. Tämä ei ole ongelma suppeilla sivuilla, mutta laajoilla sivustoilla tähän kannattaa jo kiinnittää huomiota.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 23.01.2012

Kävijä on aina  tarkoitus saada tekemään sivustolla ennalta määrätty toimenpide, tämä on selvää.  Selvää on myös, että aktivointipainikkeet kannattaa sijoittaa hyvälle paikalle, heti nähtäville, jotta kävijä tietää mitä hänen on tarkoitus tehdä seuraavaksi. Muutama keino saa aktivointipainikkeesi toimimaan entistäkin paremmin.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell / 22.01.2012

Ensimmäinen presidentinvaali käy parhaillaan kuumimmillaan, useimmat lienevät kansalaisvelvollisuutensa jo hoitaneet ja mattimyöhäisilläkin on vielä muutama tunti aikaa.

Artikkelin aiheet: Google, hakutilastot, presidentinvaali
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell / 20.01.2012

Tässä vaiheessa on hyvä muistuttaa, mitkä kolme asiakokonaisuutta verkkoliiketoiminnasta menestystä hakevan yrityksen tulee muistaa. Samat säännöt pätevät, on yrityksesi toiminta pelkästään verkossa, osittain verkossa tai ei vielä ollenkaan verkossa (viimeinen vaihtoehdoista on allekirjoittaneen mielestä hyvin huolestuttava**)

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 19.01.2012

Mitä tahansa myytkin, potentiaaliset asiakkaasi haluavat nähdä, miten olette auttaneet nykyisiä asiakkaita ja ratkaisseet heidän ongelmansa. Asiakkaiden suositukset ja referenssikuvaukset luovat luottamusta ja helpottavat asiakasta ostopäätöksen tekemisessä. Tarjouskilpailuistakin selviää usein voittajana yritys, jolla on vakuuttavimmat työnäytteet!

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell / 15.01.2012

Moni yhdistää sanan sisältö vain ja ainoastaan tekstiin. Teksti on toki tärkeä sisällön laji, mutta se toimii harvoin parhaiten yksinään.

Mitä muussa muodossa voit sisältöäsi esittää? Osa vastauksista on päivänselviä, mutta aihetta kunnioittaen listasin muutamia ideoita diaesityksen muotoon tähän alle!

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 12.01.2012

Tätä kirjoittaessa pitää ensimmäisenä todeta, että tällä hetkellä emme Tatamilla ole tyytyväisiä oman sivustomme jakomahdollisuuksiin. Nämä ”viat” tullaan kuitenkin korjaamaan mitä pikimmiten.

Sosiaalisen median suosio on kasvanut räjähdysmäisesti, ja paluuta vanhaan ei ole. Nykyään Aku Ankan vanha mainos ”Tunnetko tyyppiä, joka ei ole lukenut Aku Ankkaa?” voidaan muuttaa muotoon ”Tunnetko tyyppiä, jolla ei ole Facebook-tiliä?”.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, SoMe, Timo
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell / 11.01.2012

Bloggaaminen on tärkeä, jopa erottamaton, osa inbound-markkinointistrategiaa. Lisäksi huoliteltu yritysblogi on usein juuri se puuttuva palanen muuten keskimäärin staattisilla yritysten verkkosivuilla. Tulen käsittelemään bloggaamista tarkemmin jatkossa, mutta tässä ensimakua siitä, miksi sinunkin yritykselläsi tulisi olla blogi:

Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 09.01.2012

Mainonta tehdään usein huumorin kautta. Tämä on saanut monet kuvittelemaan, että myös verkkosivuilla otsikoiden pitää olla hauskoja ja erikoisia, ja että erilaisia näppäriä sanontoja kannattaa viljellä pitkin sivustoa. Useita ihmisiä tämä kuitenkin ärsyttää ja liiallinen kikkailu saattaa syödä myös yrityksen uskottavuutta. Ole tarkkana käyttäessäsi huumoria tehokeinona, sillä se on taitein lajeista se vaikein.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, Timo
Käyttäjän Mikko kuva
Mikko Rindell / 05.01.2012

Verkkosivujen sisällön on tietenkin muodostettava yrityksestäsi ammattimainen kuva. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ammattislangin eli jargonin viljelyä läpi koko sivuston.

Liialliseen ammattislangin käyttöön "syyllistyvät" useimmiten teknologia- ja b2b-yritykset, joiden asiakkaina ovat toiset yritykset. Tässä ympäristössä toimittaessa unohdetaan usein se, että viestin vastaanottaja on kuitenkin aina ihminen.

Artikkelin aiheet: B2B, hyvät verkkosivut, Mikko
Käyttäjän Timo kuva
Timo Humalamäki / 03.01.2012

Sisältöä tulee olla sivuilla runsaasti, mutta määrällä ei voi korvata laatua. Sekä hakukoneet että ennen kaikkea potentiaaliset asiakkaat arvostavat tänä päivänä entistä enemmän sisällön laatua, joten kaiken sisällön lähtökohtana on sen laadukkuus.

Miten laadukasta sisältöä sitten tuotetaan?

  • Sisältö on uniikkia.

    Niin lukijat kuin hakukoneetkin haluavat, että tarjoamasi sisältö ei ole muilta kopioitua ja tarjoaa tietoa mitä muilla ei ole.

Artikkelin aiheet: hyvät verkkosivut, sisältö, Timo