Uutiskirjeet (Hyvät verkkosivut)

Uutiskirjeen tilausmahdollisuuden käyttäminen sivulla on yksinkertainen tapa kerätä potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja. Aina yhteystietojen keräämiseen ei tarvita isoa täkyä, kuten ilmaista opasta tai tarjousta. Olettaen sisältösi olevan kiinnostavaa ja tuottavan lisäarvoa lukijalle, hän saattaa hyvinkin liittyä postituslistallesi pysyäkseen tietoisena toimialasi tarjonnasta ja sinun osaamisestasi.

Muista kuitenkin, että varsinaisten uutiskirjeiden sisältöä kannattaa miettiä tarkoin. Tänä päivänä, niin koti- kuin yrityskäytössä, sähköpostilaatikot ovat pullollaan roskapostia ja roskapostin tasoisia uutiskirjeitä. Tässä hyvänä nyrkkisääntönä toimii vaha viisaus, älä tee lukijallesi sellaista, mitä et itsellesikään toivoisi tehtävän. Varsinkin yrityksen sähköpostiin tulee välillä niin järkyttäviä ”uutiskirjeitä”, että niitä ei varmasti ole esiluettu edes lähettäjän omasta toimesta.

Uutiskirjeiden parempaa käyttöä ja esimerkiksi niiden A/B –testausta tulemme käsittelemään jatkossa tarkemmin.

Blogisarjan yhteenveto

Tämän kirjoituksen myötä ”hyvät verkkosivut” –sarja tulee tiensä päähän. Tämä ei suinkaan tarkoita, että Tatamin blogi hiljentyisi. Ennemminkin päinvastoin. Samaa tahtia tullaan pitämään yllä ja mahdollisuuksien mukaan sitä pyritään jopa tiivistämään. Sarjan kirjoituksista, joita on kertynyt viime marraskuun jälkeen yli kaksikymmentä kappaletta, tullaan muokkaamaan samaa nimeä kantava opas. Kyseinen opas tulee ladattavaksi sivustoltamme pdf-muodossa.

Hyvät, nykyaikaiset ja tavoitteiden mukaiset verkkosivut ovat inbound-markkinointistrategian ydin. Hyvienkään verkkosivujen omistaminen ei kuitenkaan nykyään riitä. Optimaalisessa tilanteessa sivustosi on toimialasi informaatiokeskus, joka tuottaa laadukkaita myyntiliidejä tasaisesti.

Jatkossa tulemme käsittelemään eri osa-alueita, joiden merkitys sinun tulee ymmärtää saavuttaaksesi tuon informaatiokeskuksen aseman. Matkalla tähän sinun tulee ymmärtää laadukkaan verkkosivuston lisäksi muun muassa hakukoneiden, sosiaalisen median, bloggaamisen, monimuotoisen sisällön, laskeutumissivujen ja kävijöiden aktivoinnin merkitys.

Muun muassa näitä asioita tulemme blogillamme jatkossa käsittelemään. Toivottavasti pysyt mukana ja ennen kaikkea saat vietyä jotain mukanasi kehittääksesi omaa tai yrityksesi sivustoa!

PS. Tästä pääset blogisarjan avauskirjoitukseen, joka toimii myös sisällysluettelona.

Mikko Rindell

Käyttäjän Mikko kuva

Mikko keskittyy Tatamilla hakukonemarkkinointiin ja sosiaalisen median hyödyntämiseen liiketoiminnassa.

"Paras tulos saavutetaan vasta kun asiakas haluaa itse ymmärtää ja oppia lisää verkkoliiketoiminnasta."

Kommentit