Hakukonemarkkinointi

Hakukonemarkkinointi on kustannustehokkaimpia markkinoinnin muotoja. Useimpien markkinointitoimenpiteiden keskittyessä kysynnän herättämiseen hakukonemarkkinointi vastaa jo olemassa olevaan kysyntään.

Hakukonemarkkinointi = Hakukoneoptimointi + hakusanamainonta

Hakukonemarkkinointi jaetaan kahteen hakukoneissa tapahtuvan markkinoinnin muotoon: hakukoneoptimointiin ja hakusanamainontaan.

Hakukoneoptimoinnin tarkoituksena on verkkosivun sijoituksen parantaminen hakukoneiden luonnollisissa hakutuloksissa ja hakusanamainonnalla tarkoitetaan ostettua näkyvyyttä hakutulosten yhteydestä.

Nopeaa löydettävyyttä hakukoneista hakusanamainonnan avulla

Hakusanamainonnan avulla huolehditte löydettävyydestänne nopeasti ja tehokkaasti. Hakusanamainonnan avulla lisäätte yrityksenne mainokset haluttujen avainsanojen hakutulosten yhteyteen ja olette näin mukana vertailussa asiakkaan ostoprosessin aikana.

Hakukoneoptimointi tuo laadukasta kävijäliikennettä

Luonnolliset hakutulokset keräävät noin 2/3 kaikista hakukoneiden kautta tulleista kävijöistä. Kansainvälisten tutkimusten mukaan yli 36 prosenttia käyttäjistä pitää ensimmäisten tulosten joukossa olevia yrityksiä toimialan johtavina yrityksinä.

Hyödyt asiakkaalle

  • Varmistat löydettävyytesi. Yli 65 prosenttia suomalaisista käyttää hakukoneita etsiessään lisätietoja tuotteista ja palveluista.
  • Kasvatat verkkosivun kävijäliikennettä. Hakukonemarkkinoinnin avulla haalitte sivustollenne enemmän potentiaalisia asiakkaita.
  • Kasvatat myyntiä. Hakukoneiden kautta tulevat kävijät ovat jo kiinnostuneita tuotteistanne ja palveluistanne. Nyt vertaillaan tuotteita ja tarjoajia.
  • Tiedät mistä maksat. Hakukonemarkkinoinnin tulokset ovat tarkasti seurattavissa ja analysoitavissa.

Mitä hakukonemarkkinointi maksaa?

Hakukonemarkkinoinnin kustannukset muodostuvat hakusanamainonnan osalta markkinoinnin suunnitteluun, kehittämiseen ja ylläpitoon kuluvasta ajasta sekä Googlelle maksettavista mainoskuluista. Tatamilla noudatamme hakusanamainonnan osalta palveluhinnoittelua, eli emme myy klikkipaketteja.

Hakukoneoptimoinnin kustannukset taas määräytyvät optimointiin käytettävän työajan mukaan. Vaadittava työaika taas riippuu lähtötilanteesta sekä optimoitavien avainsanojen kilpailutilanteesta. Käynnistämme jokaisen optimointiprojektin selvittämällä sivuston nykytilan ja kilpailuympäristön hakukoneauditilla.

Mainonta Venäjällä

Google AdWords-koulutus

Seuraavaksi hakukoneoptimointi