Inbound-markkinointi

Hakukoneet, blogit ja muut Internetin trendit ovat muuttaneet perusteellisesti ihmisten ja yritysten ostokäyttäytymistä. Tatamin tarjoamat inbound-markkinoinnin palvelut keskittyvät siihen, että yrityksenne löytyy sieltä mistä asiakkaanne sitä etsivät.

Inbound-markkinointi pähkinänkuoressa:

  1. Varmista löydettävyytesi verkossa
  2. Muuta kävijät & liidit asiakkaiksi
  3. Analysoi ja kehitä

Mitä inbound-markkinointi on?

Inbound-markkinointi on markkinointistrategia, jossa yritys pyrkii tulemaan löydetyksi asiakkaiden toimesta. Tämän vastakohta on perinteinen markkinointi, joka keskittyy asiakkaiden löytämiseen ja tietoisuuden lisäämiseen. Nykyisessä mainonnan tulvassa kuluttajat ovat kyllästyneet ja jopa oppineet välttämään perinteistä mainontaa (TV, radio, suorapostitukset jne.).

Inbound-markkinointi rakentuu kolmesta osa-alueesta:

  1. Laadukas sisältö (blogit, kuvat, videot, oppaat yms.)
  2. Hakukoneomarkkinointi (avainsanatutkimus, hakukoneoptimointi ja hakusanamainonta)
  3. Sosiaalinen Media (Facebook, LinkedIn, Twitter yms.)

Jokaisen inbound-markkinointikampanjan ja yksittäisen toimenpiteen kulmakivenä on laadukas sisältö (1). Se on joko hyödyllistä informaatiota tai työkaluja, jotka houkuttelevat potentiaalisia asiakkaita sivustollesi.

Hakukonemarkkinointi (2) auttaa potentiaalisia asiakkaitasi löytämään tuottamasi sisällön. Hakukonemarkkinointi koostuu sivuston suunnittelusta ja kehittämisestä (optimointi) niin, että luomasi sisältö houkuttelee linkkejä, jolloin myös sijoituksesi hakukoneissa paranee. Tämä on ehdottoman tärkeää, koska suurin osa asiakkaistasi aloittaa ostoprosessinsa tiedonhaulla hakukoneissa.

Sosiaalisen median (3) palveluiden käyttö tehostaa sisältösi vaikutusta. Kun sisältöäsi jaetaan eri sosiaalisissa verkostoissa ja siitä keskustellaan eri tahojen toimesta, muodostuu siitä myös aidompi ja luotettavampi käsitys. Tällöin sen houkuttelemana sivustollesi ohjautuu enemmän ostavia asiakkaita. Tehokkaimmillaan inbound-markkinoinnissa yhdistetään kaikki kolme osa-aluetta. Usein liikkeelle lähdetään kuitenkin pala kerrallaan organisaation valmiuksien mukaan.

Tatamin palvelutarjonta kattaa kaikki inbound-markkinoinnin osa-alueet

(1) Riippuen asiakkaan tarpeesta sovimme parhaan mahdollisen sisällöntuotantotavan. Vaihtoehdot ovat seuraavat:

  • Tuotamme asiakkaan sivustolle sovitun määrän sisältöä kuukausitasolla. Asiakkaan kanssa käydään keskusteluja sisällöstä, mutta he eivät itse osallistu varsinaiseen sisällöntuotantoon.
  • Ohjeistamme asiakasta oikeanlaisen, hakukonelöydettävän, sisällön tuottamisessa. Asiakas vastaa varsinaisesta sisällöntuotannosta itse.
  • Toimimme yhdessä asiakkaan viestintäkumppanin kanssa sisällön suunnittelussa. Sisällöntuotannosta vastaa viestintätoimisto tai asiakkaan copywriter Tatamin ohjeistuksen pohjalta.

(2) Tatamin hakukonemarkkinointi-palveluilla varmistat asianmukaisen löydettävyyden tilan verkossa. Hakukoneoptimointi auttaa suunnittelemaan verkkosivuston sisällön niin, että se on löydettävissä liiketoimintasi tärkeimmillä avainsanoilla hakukoneiden luonnollisissa hakutuloksissa. Hakusanamainonta taas on kustannustehokas tapa hoitaa esimerkiksi kampanja-sivuston löydettävyys kuntoon.

Verkkopalvelusuunnittelulla ja konversio-optimoinnilla minimoimme sattumanvaraisuuden siinä, miten verkkosivustonne kääntää satunnaisen kävijän maksavaksi asiakkaaksi. Ketjun ”kävijä-liidi-prospekti-asiakas” eri vaiheissa olevia verkkosivukävijöitä palvellaan suunnitelmallisesti. Tällöin verkkosivuston konversioprosentin parantumisen lisäksi olemassa olevia asiakkaita voidaan palvella entistä paremmin ja kohdennetummin.

Menestyksekäs inbound-markkinointi edellyttää verkkosivuston kävijäliikenteen tarkkaa analysointia. Tatamin web-analytiikka osaaminen varmistaa sen, että tiedämme jatkuvasti mitkä toimenpiteet toimivat ja mitkä eivät.

(3) Konsultoimme asiakasta tarvittaessa sopivien sosiaalisen median kanavien valinnassa ja käytössä. Oikeanlaisten mittaus- ja hallintatyökalujen hyödyntäminen on avainasemassa, jotta panostukset voidaan ohjata pitkässä juoksussa oikeisiin kanaviin.

PuhelinKiinnostuitko inbound-markkinoinnista enemmän? Ota meihin yhteyttä puhelimitse 0207 870 870 tai jätä yhteydenottopyyntö, niin keskustellaan lisää siitä, miten inbound-markkinointi tulisi teidän yrityksessänne aloittaa!

Tutustu myös hakukoneoptomointipalveluihimme

Mainonta Venäjällä

Seuraavaksi hakukonemarkkinointi